L’elaboració d’aquest document és una de les accions previstes al Pla d’Acció Municipal de l’Ajuntament. El museòleg Damià Amorós ja treballa en la fase de recollida d’informació a través d’entrevistes i focus grups.

  • Categoritzat com: Comunicació Cultura i Festes
  • Serveis associats: Cultura

El Museu d’Història de Cambrils que ha iniciat aquest mes de maig l’elaboració del seu Pla Estratègic i de Gestió, inclòs en el Pla d’Acció Municipal. La redacció del pla s'ha encarregat al museòleg Damià Amorós, que en aquest moment està portant a terme la recollida d’informació per fer la diagnosi. La Generalitat ha concedit a l’Ajuntament de Cambrils una subvenció específica de 3.541 euros per finançar part d’aquests treballs, que tenen un cost total de 7.000 euros.

El pla estratègic és un document que estableix de forma clara els objectius del museu, que es podran assolir de diferents maneres en funció de l'equipament, del context, dels recursos i de les necessitats de cada moment. En el document s’hi estableixen la missió, objectius, reptes i accions de futur del museu a mitjà i llarg termini.

Aquest pla establirà una estratègia museològica renovada per un equipament museístic homologat que dóna servei a una ciutat de més de 35.000 habitants com és, avui en dia, Cambrils. Cal tenir en compte que actualment encara són vigents els estatuts fundacionals de l'Organisme Autònom Municipal al 1999 i que el document ja ha quedat obsolet.

Segons es fixa al Pla de Museus de Catalunya, tots els museus, ja siguin grans o petits i cadascun amb les seves característiques, haurien de disposar d’un pla estratègic que estableixi la seva raó de ser i esdevingui el punt de partida o guió per a la presa de decisions i per al desenvolupament de les futures accions de les diferents àrees de treball.

Per tal de recol·lectar la quantitat més gran d’informació i representar l’espectre més ampli possible, a més de la màxima realitat social al voltant del museu i de Cambrils, s’han iniciat un seguit d’entrevistes i focus grups on participen diferents agents de la societat civil, comunitat educativa, teixit econòmic i col·lectius culturals i associatius de la ciutat. Aquesta recollida d'informació de la primera fase és clau per aconseguir disposar d'una fotografia real de la rellevància i potencial del projecte cultural del Museu d'Història de Cambrils.