El servei local compleix 6 anys al municipi i ja suma un total de 107 avantatges per a persones d’entre 12 i 30 anys

  • Categoritzat com: Joventut

La coordinadora territorial de Joventut al Camp de Tarragona, Carmina Blay i Boquera, i l’alcalde de Cambrils, Alfredo Clúa, han presentat aquest matí en roda de premsa la nova campanya de captació de nous avantatges pel Carnet Jove de Cambrils, que ara fa 6 anys que es va implantar al municipi. Ho han fet en un acte a l’Ateneu Juvenil, on també hi ha assistit la regidora de Joventut, Laura Mellau.

Tal com s’ha explicat, la campanya vol captar més comerços, entitats i institucions que ofereixin més i millors descomptes al municipi per a millorar encara més l’oferta actual d’avantatges del Carnet Jove a Cambrils. Actualment, el carnet local suma un total de 107 avantatges repartits actualment entre els àmbits d’esports (9,3%), turisme i mobilitat (4,7%), cultura (4,7%), formació (7,5%), tecnologia (3,7%), salut (10,3%), lleure (6,5%) i altres (53,3%). 

Aquests 107 avantatges són 65 més respecte dels que hi havia el 2017, l’any abans d’iniciar-se el Carnet Jove de Cambrils i la primera campanya de captació. Es tracta d’un creixement global del 155% en aquests 6 primers anys i d’un increment un 144% superior del que hi ha hagut al conjunt de Catalunya en el mateix període.

Entre aquests nous avantatges s’hi compten serveis com ara òptiques, escoles d’idiomes o dansa, llibreries, activitats i material esportiu, articles per a la llar, moda i complements, i també descomptes en serveis municipals al Museu d'Història de Cambrils o en els abonaments i les activitats del Departament d'Esports de l'Ajuntament de Cambrils.

D’aquesta oferta se'n poden beneficiar els 2.807 titulars (53% noies i 47% nois) que el Carnet Jove té avui Cambrils, i que es reparteixen entre les següents franges d’edat: 12-13 anys (1,4%), 14-17 anys (14,8%), 18-21 (26,5%), 22-25 (27,8%), 26-30 (25,9%) i 31 anys (3,6%). Es tracta d’unes xifres que signifiquen una penetració mitjana del 37,13% del Carnet Jove entre el total de joves residents a Cambrils, una mitjana superior a la catalana (del 29%). 

Aquests 2.807 titulars actuals suposen un creixement de 295 (el 12%) des de la posada en marxa del Carnet Jove de Cambrils el 2018, quan n’hi havia 2.512. Aquest creixement és més alt del que ha experimentat el carnet al conjunt de Catalunya, concretament un 17% superior.

A més del jovent de Cambrils, dels descomptes al comerç i serveis del CJ al municipi també se’n poden beneficiar el conjunt dels titulars del carnet al Camp de Tarragona (49.543 joves), al conjunt de Catalunya (519.018 joves) i arreu d’Europa (més de 7,5 milions). 

L’objectiu de la nova campanya de captació de comerços, tal com ha explicat la coordinadora territorial de Joventut, és que el Carnet Jove de Cambrils connecti el Carnet Jove nacional amb el comerç local i serveis de proximitat: “Volem que el Carnet Jove sigui una eina útil en el dia a dia dels joves de Cambrils i per això volem potenciar encara més els avantatges en comerços i serveis de proximitat”.

Així mateix, Carmina Blay i Boquera també ha volgut destacar l’arrelament del Carnet Jove al municipi pel fet que, durant aquests anys, dues titulars del Carnet Jove de Cambrils han estat guanyadores de dues convocatòries del Carnet Jove. En aquest sentit, la jove Júlia García i Nova va ser escollida per a la Beca Carnet Jove de Maquillatge i Perruqueria del 2022, que es fa amb la col·laboració de TV3. I la titular Inés Lapuente i Martín va ser seleccionada al Càsting Carnet Jove per aparèixer a l’espot del carnet a nivell nacional el 2023.

De la seva banda, l’alcalde de Cambrils, Alfredo Clúa, ha explicat que el carnet jove serveix per apropar les persones joves als comerços de Cambrils i potenciar-ne l’ús en el dia a dia. “Aquesta eina és una oportunitat per posar en valor els beneficis del comerç local i fomentar la compra de proximitat entre les persones joves com a model de consum responsable i sostenible”, ha afirmat l’alcalde.

Finalment, la regidora de Joventut, Laura Mellau, ha destacat el creixement del nombre de titulars i comerços de Cambrils, que està per sobre de la mitjana catalana; ha agraït la bona feina dels equips tècnics dels Departaments dels Departaments de Joventut de la Generalitat i l’Ajuntament, i ha animat els establiments cambrilencs que encara no ho han fet a sumar-se al Carnet Jove.

Entre les accions que es duran a terme per a captar nous comerços de Cambrils a l’oferta del Carnet Jove hi ha una nova campanya de difusió dirigida als comerços que inclou diverses comunicacions i visites als establiments, el repartiment de pòsters, tríptics i altres elements promocionals, anuncis a la ràdio i al web municipal i publicacions a les xarxes socials.

Una altra de les maneres per promocionar el Carnet Jove als comerços locals és la col·locació d’un distintiu a l’entrada de l’establiment. Aquesta actuació es complementa amb l’eina de geolocalització de l’APP del Carnet Jove amb una mirada local, que prioritza els avantatges del carnet que tenen al seu voltant en el moment en què facin ús del servei.

A més, anualment es fa difusió del carnet entre els joves de Cambrils mitjançant el web del Carnet Jove de Cambrils, butlletins digitals del Carnet Jove de Cambrils i altres accions d’informació de l’Ajuntament.