Pel primer trimestre de curs s’han programat deu activitats de temes tan diversos com l’art, l’arqueologia, la sostenibilitat, la història o la nutrició
- Categoritzat com: Cultura i Festes
- Serveis associats: Cultura Museu d'Història de Cambrils
La programació del primer trimestre del curs acadèmic 2026-2027 de la seu del Campus Extens de la URV a Cambrils, coordinat des del Museu d'Història de Cambrils de l’àrea de Cultura i Patrimoni de l’Ajuntament de Cambrils, s’iniciarà el dijous 1 d’octubre amb una conferència inaugural a càrrec de Jordi Salas-Salvadó, director de la Càtedra Cambrils Dieta Mediterrània i Salut de la URV. Serà el primer acte públic obert a tothom d’aquesta nova càtedra universitària creada enguany per la Universitat Rovira Virgili i l’Ajuntament de Cambrils.
Després d’aquest potent inici, des de la seu del Campus Extens de la URV a Cambrils, s’han programat nou activitats més durant la tardor amb temes tan diversos com l’art, la salut, l’arqueologia, la nutrició, la sostenibilitat o la història contemporània, entre d’altres.
Les activitats es portaran a terme en quatre equipaments culturals de Cambrils, amb la col·laboració d’entitats locals com el Club Rotary Cambrils, sempre amb accés lliure a la ciutadania i formant part de programacions consolidades al municipi com la Biennal d’Art Contemporani Gastronòmic de Cambrils, el Cicle de Memòria de Tardor de Cambrils o la Setmana de la Ciència, entre d’altres.
PROGRAMACIÓ TARDOR
Dijous, 1 d’octubre, a les 19.30h. Sala d’actes del Centre Cultural
Inauguració del curs acadèmic 2026-2027 de la Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils a càrrec de Josep Pallarès Marzal, rector de la URV. Tot seguit, conferència Importància de la dieta mediterrània per a la salut. On som i cap a on anem?, a càrrec de Jordi Salas-Salvadó, catedràtic de Nutrició a la URV, director de la Càtedra Cambrils Dieta Mediterrània i Salut de la mateixa URV. Acte inclòs en la Biennal d’Art Contemporani Gastronòmic de Cambrils 2026.
Organitza: Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils i Museu d’Història de Cambrils.
Dimecres, 7 d’octubre, a les 19.30h. Torre del Port
Inauguració de l’exposició pictòrica El preu d’un somni de Lluís Romero, Mariano Martínez i Joan Vilardebó.
Organitza: Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils i Museu d’Història de Cambrils
Dimarts, 20 d’octubre, a les 19.30h. Sala d’actes del Centre Cultural
Conferència Memòria contra la desmemòria: cambrilencs deportats als camps de concentració nazis, a càrrec de Joan Navais Icart, historiador i comissari de l’exposició Feixisme mai més. Del Baix Camp a l’infern dels camps nazis, i Axel Baiget Morreres, historiador i professor de secundària membre del Grup DEMD Camp de Tarragona. Acte inclòs dins del Cicle de Memòria de Tardor de Cambrils.
Organitza: Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils, Arxiu Municipal de Cambrils i Museu d’Història de Cambrils.
Dijous, 29 d’octubre, a les 19.30h. Sala d’actes del Centre Cultural
Conferència La biodiversitat de l’olivera, a càrrec d’Antònia Ninot Cort, investigadora del programa de fruticultura de l’IRTA de Reus. Acte inclòs en la Biennal d’Art Contemporani Gastronòmic de Cambrils 2026.
Organitza: Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils i Museu d’Història de Cambrils.
Dijous, 5 de novembre, a les 19.30h. Sala d’actes del Centre Cultural
Conferència La deportació dels republicans als camps nazis, 1940-1945, a càrrec de Juan Manuel Calvo Gascón, president de l'entitat Amical de Mauthausen. L’acte comptarà amb la presència de Xavier Menéndez i Pablo, director general de Memòria Democràtica de la Generalitat de Catalunya. L’acte s’inclou dins del 20è Cicle de Memòria de Tardor de Cambrils 2026.
Organitza: Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils, Arxiu Municipal de Cambrils i Museu d’Història de Cambrils
Dijous 12 de novembre, a les 19.30h. Sala d’actes del Centre Cultural
Conferència Dietes virals i salut: el que és cert i el que no, a càrrec d’Adriana Rodríguez Fuentes, investigadora URV al Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques. Explorarem com identificar què hi ha de cert i què no en els missatges nutricionals virals. A partir d’exemples reals, analitzarem els mecanismes que fan que certes dietes es popularitzin, com també les possibles limitacions i riscos associats a seguir recomanacions sense fonament científic. Acte inclòs en la Setmana de la Ciència i la Biennal d’Art Contemporani Gastronòmic de Cambrils 2026.
Organitza: ComCiència URV, Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils i Museu d’Història de Cambrils.
Dijous 19 de novembre, a les 18h. Biblioteca Josep Salceda i Castells
Conferència He arribat a la menopausa. I ara, què? a càrrec de Raquel Tomàs i Tutusaus, metgessa de família. Acte inclòs dins de les Jornades per als Bons Tractes de Cambrils.
Organitza: Biblioteca Josep Salceda i Castells i Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils.
Dissabte, 28 de novembre, de les 10h a les 13.30h i de les 15.30h a les 17.30h. Vil·la Romana de La Llosa
Portes obertes i presentació del projecte Vil·les romanes a càrrec d’Alpha Helix a través d’una experiència immersiva 360º amb ulleres de realitat virtual sobre tres vil·les romanes del Camp de Tarragona: Els Vilars (Valls), Els Munts (Altafulla) i La Llosa (Cambrils).
Organitza: Alpha Helix i Museu d’Història de Cambrils
Patrocina: Diputació de Tarragona
Col·labora: Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils
Dimecres, 2 de desembre, a les 19.30h. Sala d’actes del Centre Cultural
Veus Cambrilenques amb la conferència Les ocupacions protohistòriques en coves de l’entorn del Camp de Tarragona a càrrec d’Ernest Capella Martínez, arqueòleg i investigador predoctoral del GRESEPIA de la URV.
Organitza: Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils i Museu d’Història de Cambrils.
Dijous, 10 de desembre, a les 19.30h. Sala d’Actes del Centre Cultural
Conferència Entre el mar i les muntanyes del desert d’Atacama, un territori hiperàrid amb múltiples formes d’habitar, a càrrec de Robert Carracedo Recasens, arqueòleg i investigador postdoctoral Beatriu de Pinós de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Organitza: Rotary Club Cambrils, Seu del Campus Extens de la URV a Cambrils i Museu d’Història de Cambrils.