L’alumnat de quart de l’escola Joan Ardèvol ha estat els primer en participar en l’activitat. S’han programat onze sessions d’aquest taller ofert pel Servei de Coeducació i Salut a les Escoles.
- Categoritzat com: Comunicació Educació Salut pública
Dimecres passat un grup d’alumnes de quart de primària de l’escola Joan Ardèvol van participar en la primera de les onze sessions programades del taller de seguretat alimentària “Com preparar aliments segurs” emmarcat en els actes de les Jornades de Dones i Salut de Cambrils. Aquest és un dels 16 tallers diferents que ofereix enguany el Servei de Coeducació i Salut a les Escoles impulsat per l’Ajuntament de Cambrils.
L’objectiu del taller és promoure la salut apropant als infants a través de la representació d’un rol les principals normes bàsiques d’higiene per garantir la seguretat alimentària, i determinar les condicions higièniques i sanitàries dels aliments per evitar possibles toxiinfeccions (netejar, separar, coure i refredar).
És un taller dinàmic amb l’objectiu de fer arribar als nens i nenes els conceptes més bàsics d’higiene dels aliments.
Dinàmica del taller
Entra en escena el personatge de la investigadora que a través d’un rol i amb la col·laboració de l’alumnat representen una petita obra de teatre en la qual es qüestiona una sèrie d’incògnites que s’hauran de resoldre durant tot el taller amb la col·laboració dels infants. La investigadora els demana ajuda per resoldre el cas plantejat investigant i es genera la necessària complicitat de tothom.
La segona part del taller consisteix en dividir la classe en tres parts. Tot l’alumnat es posarà oli a les mans i el primer grup no se les rentarà, el segon se les rentarà només amb aigua i el tercer se les rentarà amb aigua i sabó. Amb la empremta de la mà a un foli, es comprova amb la taca que es deixa la importància de la higiene de per la manipulació d’aliments.
Seguidament es passa un vídeo per treballar les normes bàsiques de seguretat alimentària. I per últim, es facilita al grup un espai de reflexió, durant el qual podran fer les preguntes i els comentaris que considerin oportuns i resoldre el problema exposat en la representació del rol.