La iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació ha programat actes a tot Catalunya a partir del 15 de novembre. La primera activitat a Cambrils serà una jornada de portes obertes dissabte a la Torre de l’Esquirol.

  • Categoritzat com: Comunicació Cultura i Festes
  • Serveis associats: Cultura

L’Ajuntament de Cambrils s’ha sumat a la 18a Setmana de la Ciència amb l’organització d’una ruta històrica comentada, un taller d’innovació i emprenedoria i una jornada de portes obertes a la Torre de l’Esquirol.

La Setmana de la Ciència començarà a Cambrils dissabte, 16 de novembre, a la Torre de l’Esquirol, que obrirà les portes d’11 a 14 h ores perquè els visitants puguin conèixer aquesta torre de telegrafia òptica, amb la col·laboració de l’Associació Autonòmica Catalana d’Enginyers Tècnics de Telecomunicacions.

El programa d’activitats continua diumenge 24 de novembre amb la ruta històrica comentada Dels camins als trens, que sortirà a les 11 hores del Portal del carrer Major (inscripcions al telèfon 977 794579 extensió 3061 i 3062).

Finalment, dimecres 27 de novembre, a les 16 hores el Centre Cultural de Cambrils acollirà la primera sessió del Taller d’innovació i emprenedoria, que es celebrarà també els dies 4 i 11 de desembre (inscripcions a l’adreça museu@cambrils.org).

Les dues primeres activitats s’emmarquen dins del cicle de tardor Ports, camins i trens. Cambrils nus històric de comunicacions, organitzat per l’Arxiu Municipal de Cambrils i el Museu d’Història de Cambrils. El taller forma part de l’oferta de l’Antena del Coneixement del Campus Extens de la URV a Cambrils.

Els actes de la setmana de la 18a Ciència a Catalunya, coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, s’inicien el dia 15 de novembre. Durant més de deu dies se celebraran arreu del país un seguit d’activitats de divulgació científica, totes de caràcter gratuït. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics, entre tot un ventall de possibilitats a l’abast de la ciutadania que les podeu consultar al web de la Setmana de la Ciència.  

Tot i que els temes centrals de l'edició d'enguany són l’estadística, l’aigua i Einstein, Cambrils segueix col·laborant amb aquesta iniciativa amb activitats coordinades des de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Cambrils a través del Museu d’Història de Cambrils, les quals es poden consultar al web el Museu.