El Lliurament dels Premis Vila de Cambrils, l’encesa de l’enllumenat, el Seguici i la commemoració del Setge són alguns dels actes destacats. El músic cambrilenc Carles Rom presentarà el seu esperat nou disc “Cambrils de mar” el diumenge 1 de desembre al Casal Parroquial. El dissabte 14 de desembre hi haurà una jornada de portes obertes i l’acte institucional d’inaguració de Ràdio Cambrils.
- Categoritzat com: Comunicació Cultura i Festes Cultura i Festes
- Serveis associats: Festes Cultura
Cambrils ja ho té tot a punt per començar la seva Festa Major més cultural. L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, la regidora de Cultura i Festes, Cinta Ballesté, i els artistes Carles Rom i Marcel Aragonès, han presentat avui el programa la Immaculada, que se celebrarà del 22 de novembre al 15 de desembre.
L’alcaldessa ha destacat la funció de cohesió social de la festa i ha convidat especialment a les persones que fa poc que viuen a Cambrils a participar en les activitats per acostar-se a la cultura més popular. La regidora de Cultura i Festes ha detallat els actes del programa, que enguany ha volgut donar protagonisme a les dones amb activitats com l’exposició FEMINAE de Silvia Alcalà o el Teatre de Festa Major.
Entre les novetats del programa, també hi ha la gala de presentació de l’esperat nou disc “Cambrils de Mar” del músic cambrilenc Carlos Rom, que tindrà lloc al Casal Parroquial el diumenge 1 de desembre. L’artista ha recopilat lletres d'històries, contes, dites i costums mariners amb la participació d’una seixantena de persones. Un dels col·laboradors és Marcel Aragonès, que s’ha encarregat de la pintura i la maquetació del llibret del treball discogràfic.
D’altra banda, aprofitant l’última Festa Major de l’any, el 14 de desembre hi haurà una jornada de portes obertes i l’acte d’inauguració oficial de Ràdio Cambrils, que va reemprendre les emissions el passat mes de maig.
A la programació, no hi faltaran els actes més tradicionals, com el lliurament de Premis de narrativa i poesia Vila de Cambrils, l’encesa de l’enllumenat de Nadal, el lliurament de les Distincions Honorífiques, la processó de la Immaculada, l’acte institucional de commemoració del Setge a càrrec de la directora del Museu d’Història, Margarida Sala i Albareda i el concert de Nadal de la Coral Verge del Camí. A més, hi haurà una nova edició de Talles Oberts, les activitats incloses a les Jornades dels Bons Tractes, Concerts del Cicle de la Cripta de l’Ermita, del Festival Accents i de la XI Mostra Internacional de Jazz i Blues de Cambrils, el gran concert solidari de la Marató de TV3, exposicions i activitats organitzades per la biblioteca municipal.
PROGRAMA DE LA FESTA MAJOR
Divendres, 22 de novembre
A les 19 h, a la Biblioteca Salceda i Castells, Tertúlia per parlar de Testament a Praga, de Tomàs i Teresa Pàmies, a càrrec de Montse Barderi.
Sessió en obert del Club de lectura adult per a l’Any Teresa Pàmies en commemoració del centenari del seu naixement.
Dissabte, 23 de novembre
A les 11 h, a la Biblioteca Salceda i Castells, Taller per a famílies: Realitat Augmentada.
Activitat per a famílies amb infants d’entre 5 i 10 anys
Caldrà inscriure’s prèviament a la biblioteca i s’haurà de portar tauleta o mòbil.
Diumenge, 24 de novembre
A les 12 h, a la Sala de Plens de l’Ajuntament, Acte de lliurement dels Premis Vila de Cambrils
9è PREMI DE NARRATIVA MARÍTIMA VILA DE CAMBRILS JOSEP LLUÍS SAVALL
8è PREMI DE POESIA VILA DE CAMBRILS
Seguidament, a la Sala Àgora, Inauguració de l’exposició FEMINAE de Silvia Alcalà. Treball d’un activismes serè i grat, mirades femenines, seu és el seu granet de sorra, un ferm intent de lluitar per la igualtat de gènere i eradicar aquesta grandíssima xacra que és la violència masclista.
Actuació musical a càrrec de LIA SAMPAI mentre els assistents gaudeixen d’un aperitiu.
La cantautora Lia Sampai (Barcelona, 1995) ha tret enguany, juntament amb Adrià Pagès, el seu primer disc, 'La Fada Ignorant'.
A les 19,30 h, Cripta de l’Ermita, Festival Accents
VERDCEL – BIFOCAL
Cicle Concerts a la Cripta
‘Bifocal’ és el nou treball de VerdCel, projecte liderat per l’alcoià Alfons Olmo. Més despullat que mai, Olmo ha bastit una veu única dins el llenguatge modern de la Cançó.
Preu entrada: 8€
Dilluns, 25 de novembre
A les 20 h, a l’Espai El Pati – Centre Cultural, Inauguració de l’exposició DEFENSORES DEL COS-TERRITORI, dins els actes del Dia Internacional de la No Violència.
Exposició fotogràfica d’Ester Pérez Berenguer
Divendres, 29 de novembre
ENCESA OFICIAL DE L’ENLLUMENAT DE NADAL
A les 17 h, al hall de l’Ajuntament, TALLER DE DESITJOS DE NADAL. Comencem el Nadal demanant un bonic desig. Veniu a crear el vostre desig per penjar a l’Arbre de Nadal.
A les 18 h, a la plaça de l’Ajuntament, ACTE D’ENCESA DE LES LLUMS DE NADAL.
Lectura de Desitjos de Nadal.
Amb la col·laboració de l’Agrupament Escolta Gent de Mar i Escoles de Primària de Cambrils
CANTADA DE NADALES amb les CORALS DE L’ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE CAMBRILS: PETITS CANTORS, COR KODALY i CAMBRA COR.
Animació de Nadal
Per acabar, BERENAR per els nens i nenes assistents a l’acte.
A les 20 h, a la Sala Àmbits – Centre Cultural, Inauguració de l’exposició ACTINK, d’Eloy Gerra, un treball de puntillisme excepcional.
Dissabte, 30 de novembre
A les 12 h, a la Biblioteca Salceda i Castells, Entrega de premis del setè concurs de punts de llibre organitzat per l’Associació de Veïns del Barri de l’Estació.
Diumenge, 1 de desembre
A les 19.30 h, al Teatre del Casal Parroquial, presentació de l’últim treball musical de Carlos Rom: Cambrils de Mar.
Dilluns, 2 de desembre
A les 19 h, a la Sala d’actes del Casal/ Biblioteca Josep Salceda i Castells, Olor de menta, d’Emma Riba i Laura Alcalà. Peça de dansa a partir de poemes escènics de Joan Brossa per al cicle Balla’m un llibre.
Dijous, 5 de desembre
A les 19 h, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Cambrils, Lliurament de les DISTINCIONS HONORÍFIQUES DE CAMBRILS 2019
A les 21.30 h, al Palau Municipal d’Esports, TEATRE DE FESTA MAJOR,
RUTH I MERCÈ…SEPARADES I QUÈ? Amb Maite Carreras i Cristina Solà.
La Ruth fa més de 10 anys que ha fet els 40. S’acaba de separar, el seu marit l’ha deixat per la seva secretària de 20 anys, s’ha quedat sense feina i està pendent de desnonament, per sort compte amb la Mercè, la seva millor amiga.
La Mercè, més jove que la Ruth, tronera i esbojarrada, s’ha proposat animar-la a fer el pas, no tan sols de canviar de casa, sinó també il·lusionar-la amb un canvi de vida.
Preu 5 euros
Venda anticipada d’entrades al Patronat Municipal de Turisme i al Centre Cultural. I una hora abans a la Taquilla.
Divendres, 6 de desembre
A les 19.30 h, a la Cripta de l’Ermita, Cicle de Concerts a la Cripta
TRIO MANDRÀGORA - JANÓSIK
Projecció de la pel·lícula muda eslovaca Jánosík, acompanyada en viu pel Trio Mandràgora amb música original de Robert Faltus.
Preu entrada general: 10€ / Preu entrada socis: 7€
Organitza: Coral Verge del Camí
A les 23 h, al Bar La Boheme, Concert clausura XI Mostra Internacional de Jazz i Blues de Cambrils.
GABRIEL AMARGANT TRIO - AIRE
El saxofonista i clarinetista Gabriel Amargant presenta “Aire” (FS, 2018), un recull de noves composicions originals que beuen de diverses influències musicals.
Entrada anticipada 8 € - https://entradium.com
Entrada a taquilla: 10 €
Organitza: Mar de Jazz
Dissabte, 7 desembre
A les 19 h, a la Cripta de l’Ermita, GRAN CONCERT SOLIDARI - LA MARATÓ TV3
Preu: 8 €. Venda d’entrades al 638146359
Organitza: Associació de Veïns de La Llosa
A les 21 h, al Casal Parroquial, Festival Accents
ARRELS DE GRÀCIA – REMENA NEN
Una revisió a ritme de rumba del clàssic de Guillermina Mota, ‘Remena nena”
Entrada anticipada 8 € - https://entradium.com
Entrada a taquilla: 10 €
Diumenge, 8 de desembre. DIADA DE FESTA MAJOR
A les 11.30 h, a l’Església Parroquial de Santa Maria, MISSA MAJOR.
Cantarà la Coral Verge del Camí.
A la sortida de Missa, PROFESSÓ DE LA IMMACULADA, amb la Colla Gegantera Tota l’Endenga, el Ball de Bastons de Cambrils i la Colla Castellera Xiquets de Cambrils. Acompanyarà la professó la Cobla Ministrers de Cambrils.
En arribar, a la plaça de l’Església de Santa Maria:
BALL DE BASTONS amb el Ball de Bastons de Cambrils.
BALLADA DE GEGANTS I NANOS amb la Colla Gegantera Tota l’Endenga.
PILARS, amb la Colla Castellera Xiquets de Cambrils
A les 18 h, al Palau Municipal d’Esports, CONCERT DE FESTA MAJOR, amb l’Orquestra SELVATANA
Seguidament i a partir de les 19 h, BALL DE FESTA MAJOR, amb l’Orquestra SELVATANA
Veniu i balleu tots !
Entrada gratuïta
Servei de bar a càrrec del Cambrils Club hoquei
Dimarts, 10 de desembre
A les 19 h, a la Sala d’Actes del Centre Cultural, Xerrada-col·loqui: “CONSTRUÏM UNA UE MÉS JUSTA I MÉS INCLUSIVA” a càrrec de Joaquim Millan, expert en afers europeus i director d'EUROLOCAL
Organitza el Centre Europe Direct Tarragona i l'Ajuntament de Cambrils
Dimecres, 11 de desembre
A les 18 h, Biblioteca Josep Salceda i Castells, Hora del Conte amb Montse Parra: L'àvia Pepa i el cocodril
Dissabte , 14 de desembre
De 10 a 14 h, PORTES OBERTES a les instal·lacions de Ràdio Cambrils
A les 12 h, a les mateixes instal·lacions, ACTE INSTITUCIONAL D’INAUGURACIÓ DE RÀDIO CAMBRILS, a càrrec de la Sra. Coia Ballesté, Delegada de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals a Tarragona i Ebre.
A les 18 h, a les Escales Reials, ENCESA DEL PESSEBRE A LA BARCA
Per part de l’Agrupament Escolta Gent de Mar.
Dissabte 14 i diumenge 15 de desembre
TALLERS OBERTS 2019
Els artistes cambrilencs participen en la dotzena convocatòria i obren els seus tallers per donar a conèixer millor la seva obra i el lloc on treballen. Visiteu-los, esteu tots convidats.
Horari: Dissabte d’11 a 14 i de 17 a 20 h i diumenge d’11 a 14 h.
Diumenge, 15 de desembre
ACTES DE COMMEMORACIÓ DEL SETGE DE 1640
A les 11.45 h, a la plaça de l’Església de Santa Maria, SORTIDA D’AUTORITATS ACOMPANYATS PEL SEGUICI FESTIU DE CAMBRILS.
Amb la participació del Ball de Diables de Cambrils Els Cagarrieres i la seva colla infantil, la Colla Gegantera Tota l’Endenga, amb els gegants del Setge i el Ball de Bastons de Cambrils.
Recorregut: plaça de l’Església, carrer Creus, carrer Forn, carrer Major, plaça del Setge
En arribar a la plaça del Setge, TRACA per part del Ball de Diables Els Cagarrieres.
A les 12 h, a la plaça del Setge, COMMEMORACIÓ DEL SETGE DE CAMBRILS DE L’ANY 1640.
ACTE INSTITUCIONAL a càrrec de la Sra. Margarida Sala i Albareda, directora del Museu d’Història de Catalunya
Seguidament, OFRENA i CANTADA de la Coral Verge del Camí.
Final de festa amb l’ACTUACIÓ DELS GRUPS DEL SEGUICI FESTIU DE CAMBRILS:
Ballada dels Gegants del Setge per la Colla Gegantera Tota l’Endenga i del Ball de Bastons de Cambrils
Notes:
- En cas de pluja l’acte institucional es traslladarà a la Sala de Plens de l’edifici Consistorial
- S’avisa als veïns que durant el recorregut el Ball de Diables llençarà carretilles.
A les 19.30 h, a l’Ermita Mare de Déu del Camí, CONCERT DE NADAL de la Coral Verge del Camí.
Des de la seva fundació a l’any 1968, la Coral Verge del Camí ofereix a tots els cambrilencs aquest concert que ha esdevingut la forma de començar les festes nadalenques amb música, tradició i alegria.
Entrada gratuïta
ACTIVITATS
GRAN RECAPTE DEL BANC D’ALIMENTS 2019
Divendres 22 i dissabte 23 de novembre
Es recolliran els aliments als establiments comercials adherits a la campanya
Les entitats que ho gestionen a Cambrils són: Caritas Santa Maria, Caritas Sant Pere i Creu Roja.
Els aliments recollits van destinats a les famílies de Cambrils
MERCAT DE NADAL A LA VILA
Del 5 al 8 de desembre, de 10 a 14 h i de 16 a 21.00 h.
Del 5 al 8 de desembre. Horari de les 10h a les 14h i de les 16h a les 21h. Omplirem la plaça de la Vila i els carrers Antoni de Gimbernat i Immolats del Setge del comerç del poble, d’artesania i d’alimentació.
Dijous, 5
17 h Inauguració i obertura de portes del Mercat de Nadal
17.30 h Cantada de Nadales a càrrec de la Coral Veus del Casal de Cambrils
18.30 h Arribada del Pare Noel i cercavila pels carrers del barri antic
19.30 h Recollida de cartes del Pare Noel
Divendres, 6
12 h L’hora del Conte de Nadal en anglès
13 h Espectacle de màgia a càrrec del mag Berko
13.30 h Degustació gratuïta del Gelat de Nadal
17 h Tallers Infantils
18 h-20 h Recollida de cartes del Pare Noel
Dissabte 7
11 h Tallers infantils
13 h Demostració Ball Dansa del ventre
17 h Tallers infantils
18 h -20 h Recollida de cartes del Pare Noel
Diumenge 8
13 h Espectacle de màgia a càrrec del mag Berko
17 h Tallers infantils
18 h-20 h Recollida de cartes del Pare Noel
Organitza: Associació Vilacentre
TRENET TURÍSTIC DE NADAL
Del 5 al 8 de desembre.
Horari de les 11.00 h a les 13.30 h i de les 17 h a les 19:30 h (amb sortida a les hores del Patronat de Turisme i a les mitges hores del passeig Albert)
Parades del trenet turístic durant el Mercat de Nadal: Patronat Municipal de Turisme i passeig Albert
Preu: 1 € / trajecte
EXPOSICIÓ DE MOTOCICLETES DE TRIAL
Del 6 al 8 de desembre
Porxos de l’edifici de la Torre del Llimó, situat al carrer Creus, 37-39, en horari de matí i tarda.
Del 2 al 10 de desembre, els comerços de la població que col·laboren i recolzen al TRIAL CAMBRILS, exposaran als seus aparadors, motocicletes de trial i clàssiques de totes les dècades.
Organitza: Moto Club Cambrils
ACTIVITATS ESPORTIVES
CURSA DE LES DONES
Diumenge 24 de novembre.
De 9 h a 11 h, al passeig de les Palmeres
Si ets dona tens una cita a Cambrils on podràs fer-te escoltar al ritme de running, en una cursa especial per tu: 5 kms al costat de la mar... Forma part de la marea Lila!
I pels acompanyants, tindreu una mini-race de 2,5kms per poder acompanyar-les en aquesta jornada de running sota el lema... #NomésSIésSi #Respecta'm
Una vegada acabat el recorregut es podrà gaudir d'un esmorzar saludable, zumba, dj's - animació, entrega de premis i sortejos.
Més informació: www.naturetime.es
Organitza: Naturtime, Cambrils Esport, Polítiques d'Igualtat i Salut de l’Ajuntament de Cambrils
TORNEIG F-7 VILA CAMBRILS
Divendres 6 de desembre
De les 9 a les 19 h, a la Zona Esportiva Municipal Camp de Futbol
Torneig de F-7 categories aleví, benjamí i pre-benjamí amb destacats equips de clubs de futbol de 1ª i 2ª divisió de futbol: FC Barcelona, Madrid, Espanyol, així com el Nàstic, Reus, Atlètic Segre i Gimnàstic de Manresa entre altres
EXPOSICIONS
EDIFICI CONSISTORIAL (Plaça de l’Ajuntament, 4)
SALA ÀGORA
Del 24 de novembre al 31 de gener de 2020
Exposició FEMINAE de Silvia Alcalà
Horari de visites:
- De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h
- Divendres de 8.30 a 14 h
- Dissabtes, diumenges i festius tancat
CENTRE CULTURAL (Sant Plàcid, 18-20)
ESPAI EL PATI
Del 25 de novembre al 3 de gener de 2020
Exposició fotogràfica DEFENSORES DEL COS-TERRITORI, d’Ester Pérez Berenguer
SALA ÀMBITS
Del 29 de novembre al 28 de gener de 2020
Exposició ACTINK, d’Eloy Gerra
Horari de visites:
De dilluns a divendres de 10 a 22 h
Dissabtes, diumenges i festius tancat
MUSEU D’HISTÒRIA DE CAMBRILS
MOLÍ DE LES TRES ERES
Exposició permanent: Molí de les Tres Eres: testimoni viu del passat i Cambrils: els orígens
Exposició temporal: 40 anys, 40 històries. Fins el 12 de gener de 2020
Horari: Dissabtes d’11 a 14 h i de 17 a 20 h. Diumenges i festius d’11 a 14 h.
Demostració del molí en funcionament.
Horari: Dissabtes a les 12, 13, 18 i 19 h. Diumenges i festius a les 12 i 13 h.
TORRE DE L’ERMITA
Exposició permanent: Un lloc anomenat Cambrils
Exposició temporal: Antoni de Gimbernat, cambrilenc il·lustre
Horari: Dissabtes d’11 h a 14 h i de 17 h a 20 h; diumenges i festius de 11 h a 14 h
VIL·LA ROMANA DE LA LLOSA
Horari: dissabtes de 10 h a 13.30 h i de 15.30 h a 17.30 h; diumenges i festius de 10 h a 13.30 h
TORRE DEL PORT
Exposició temporal: Vencedors i vençuts. Fins el 8 de desembre.
Horari: dissabtes d’11 a 14 h i de 17 a 20 h; diumenges i festius d’11 a 14 h.
Tallers Oberts, dissabte 14 de desembre d’11 a 14 h i de 17 a 20 h i diumenge 15 de desembre d’11 a 14 h. Els artistes de Cambrils ens apropen a les seves obres i a la seva manera de crear. (Consultar programa)
REFUGI ANTIAERI DEL CARRER DE LES CREUS
Dissabte 14 de desembre, visita guiada, a les 11.30 h en castellà i a les 17.30 h en català.