Es repartiran díptics informatius amb recomanacions sobre els dipòsits i canonades a totes les cases. La informació està penjada al web municipal, on es poden consultar els resultats de les analítiques realitzades per Comaigua. La campanya també arribarà als consumidors amb missatges que s’incorporaran a la mateixa factura de l’aigua.

  • Categoritzat com: Comunicació Salut pública

El Servei Municipal de Salut Pública, amb la col·laboració de l’Agència de Salut Pública de Catalunya i de l’empresa Comaigua, ha iniciat la campanya divulgativa de “La qualitat de l’aigua de l’aixeta” per sensibilitzar a la població i donar consells amb l’objectiu que l’aigua de la xarxa pública arribi a les aixetes amb la màxima qualitat.

La regidora de Salut, Polítiques d'Igualtat i Inclusió de l’Ajuntament de Cambrils, Marta Borràs, i el director del Servei Regional del Camp de Tarragona de l’Agència de Salut Pública de la Generalitat, Joan Guix, han presentat avui la campanya informativa, que es difondrà a través de la distribució de díptics a les bústies, la pàgina web municipal i la factura de l’aigua. A més, s’analitzaran mostres d’aigua de l’aixeta del consumidor en diversos punts del municipi a domicilis particulars, especialment els més antics, i els resultats seran notificats als propietaris.

La regidora i el director han assegurat que l’aigua de la xarxa pública té la máxima garantia sanitària fins al punt d’entrada als edificis, però a partir d’aquí entra a la xarxa interna, on dipòsits o canonades poden alterar la seva qualitat. Per aquest motiu la campanya alerta als consumidors dels possibles riscos i dóna una sèrie de recomanacions per evitar-los.

La campanya implica dues accions principals. En primer lloc, la moció institucional de suport a la proposta impulsada per la plataforma Aigua és vida, Som lo que sembrem, Ecologistes en Acció i Enginyeria Sense Fronteres, que  es va aprovar al ple del passat 28 d’octubre. I, en segon lloc, la sensibilització a la població a través de material divulgatiu, que comença ara amb el repartiment de díptics i la publicació de la informació al web.

La moció institucional

La moció acordava, entre altres, la implementació d’un document d’informació a la ciutadania i la publicació al web del mateix Ajuntament amb  els resultats de tots els anàlisis d’aigua duts a terme al municipi. El document, que es donarà a conèixer a través del web municipal, recull la informació sobre el control de la qualitat de l’aigua de consum del municipi diferenciant-lo en dos punts: la vigilància i control de la qualitat de l’aigua del municipi de Cambrils i el control de la qualitat de l’aigua a l’aixeta del consumidor.

Sensibilització a la població a través de material divulgatiu

El desenvolupament de la campanya de sensibilització a la població es fa a través de diferents eines de difusió.

Per una banda, l’Agència de  Salut Pública de Catalunya i el departament municipal de Salut han elaborat un díptic informatiu que es repartirà a tota la població amb la col·laboració de Comaigua i estarà disponible a tots els equipaments municipals.

El repartiment del díptic té un doble objectiu: per una banda donar informació a la població respecte a la qualitat de l’aigua de l’aixeta del nostre municipi i per altra la recollida de dades d'interès sobre la presència de dipòsits i el manteniment que se’n fa, atès la importància que tenen com una de les causes d’alteració de la qualitat de l’aigua.

Un cop avaluades aquestes dades serviran com a criteris de selecció en l'elaboració i implementació del pla de control analític de recollida de mostres.

Per altra banda, es crearà un nou punt d’informació a la pàgina web del municipi.  A l’apartat Control de les aigües dins de l’àrea de Salut Pública es publicarà la informació relativa a la qualitat de l'aigua de consum, la seva vigilància i control, el control a l’aixeta del consumidor i el punt de consulta dels resultats de les analítiques realitzades en diverses zones per  l’empresa gestora Comaigua, segons el seu pla de presa de mostres per als autocontrols.

Finalment, la informació també es divulgarà amb un missatge a la factura de consum d’aigua.  Gràcies a la col·laboració de Comaigua, a partir del mes de març, s’incorporarà un missatge al rebut per tal d'arribar a la màxima població possible. És una de les frases de la campanya en relació a la presència de dipòsits i el manteniment que se’n fa, atès la importància que té com una de les causes d’alteració de la qualitat de l’aigua.