L’alcaldessa va recollir el reconeixement ahir en el marc del Congrés de Govern Digital organitzat pel Consorci AOC a la Fira de Barcelona. El cap de Noves Tecnologies va participar en dues taules rodones sobre transparència i govern obert. L’Ajuntament de Cambrils està treballant en la creació d’un nou portal de transparència que veurà la llum en les properes setmanes.
- Categoritzat com: Comunicació
L’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, va recollir ahir el tercer premi Administració Oberta en la categoria d’Ajuntaments de 20.000 a 50.000 habitants en el marc del Congrés de Govern Digital celebrat a la Fira de Barcelona. D’aquesta manera, la Generalitat de Catalunya i el Consorci AOC reconeixen el projecte d’administració electrònica i govern obert de Cambrils com una de les millors experiències de transformació digital d’Ajuntaments de ciutats mitjanes, només per darrera de Manlleu i Sant Feliu de Llobregat. Podeu ampliar la informació sobre el lliurament de reconeixement amb aquesta nota de premsa.
A més, el Cap de Noves Tecnologies de l’Ajuntament de Cambrils, Pep Budi, va participar en dues ponències sobre transparència i govern obert. Concretament, va intervenir en les sessions “Transformació intel·ligent de la gestió cap a un model transparent, obert, interoperable i accessible” i “Casos pràctics de projectes d’administració electrònica”. Budi va avançar alguns detalls sobre el nou portal de transparència de l’Ajuntament de Cambrils, que en aquest moment està en el procés final de desenvolupament i que es presentarà en les properes setmanes.
El Congrés de Govern digital va reunir a Barcelona els màxims responsables públics de Catalunya en matèria de Govern Digital amb l’objectiu d’intercanviar experiències i solucions per aconseguir una administració més propera al ciutadà, més àgil, eficient i innovadora, una nova administració que respongui als nous reptes.
Des del Consorci AOC periòdicament es du a terme una revisió de l'estat de l'e-Administració als 947 ajuntaments i 41 consells comarcals de Catalunya i publica les dades en un informe que plasma els resultats en un mapa interactiu.
El personal del Gabinet Tècnic del Consorci AOC realitza l’estudi en un període de temps concret a partir d’un recull d'indicadors mensual i de l’anàlisi dels llocs web de les administracions, que es contrasta amb el personal tècnic dels consells comarcals. Els 25 paràmetres analitzats són:
- si l'ajuntament té web
- si publica el seu catàleg de serveis
- si disposa de carpeta del ciutadà
- si té seu electrònica
- si ofereix el perfil de contractant
- si ofereix informació cartogràfica
- si publica la cartografia del seu urbanisme
- si té un tauler d'anuncis o edictes electrònic
- si disposa de cercador al web
- si ofereix tràmits en línia
- si ofereix la possibilitat de tramitar en línia una instància o sol·licitud genèrica (entenent que amb això es permetria poder donar un mínim compliment a l'obligació d'oferir la possibilitat a la ciutadania de relacionar-se per qualsevol mitjà)
- si envia notificacions electròniques
- si accepta factures electròniques
- si és cessionari de dades d'altres administracions (intercanvi de dades)
- si cedeix el seu padró municipal telemàticament a altres administracions
- si ofereix la comunicació de canvi de domicili
- si comparteix informació cartogràfica de creació pròpia (metadades)
- si és entitat de registre T-CAT
- si és entitat de registre idCat
- si l'ajuntament incorpora en la seva gestió interna informació cartogràfica
- si fa ús de serveis de seguretat, mitjançant l'anàlisi preventiva de vulnerabilitats externes
- si l'ajuntament ha aprovat normativa en matèria d'administració electrònica
- si l'ajuntament ha aprovat normativa reguladora de seu electrònica
- si l'ajuntament ha aprovat normativa reguladora de registre electrònic
- si l'ajuntament ha implantat la FUE (Finestreta Única Empresarial)