Turisme de Cambrils participa a la fira amb els productors i restauradors locals. La presència del patronat ha permès arribar a un destacat col·lectiu de professionals del sector i periodistes especialitzats. El restaurant L’Original ha presentat una de les propostes més ben valorades pels assistents de la Ruta de la Tapa.
- Categoritzat com: Comunicació Turisme
Per tercer any consecutiu, Turisme de Cambrils ha estat present a la fira Madridfusión, una de les fires i congressos més importants del món de la gastronomia. L'objectiu de la participació de Cambrils en aquesta important fira, un certamen totalment professional que enguany tancarà amb més de 8.000 visitants professionals i 2.000 congressistes, és la de continuar treballant a favor del posicionament de la marca Cambrils com a garantia de qualitat de l'oferta del turisme gastronòmic, el suport als productors locals que enguany ens acompanyen, la potenciació de la informació de valor de producte gastronòmic cambrilenc, i la possibilitat que ofereix el Patronat als restauradors locals perquè puguin assistir i participar de la fira i de les ponències del congrés. Grans noms del món de la gastronomia com Jordi Roca, Pedro Larumbe, Jordi Cruz, Martin Berasategui i Dabiz Muñoz, entre altres, estan participant amb les seves ponències i donen exemple del gran nivell de la fira i del seu congrés.
El xef Joan Llaberia, del restaurant L'Original, com a guanyador de la passada edició de la Ruta de la Tapa de Cambrils, ha estat enguany el responsable de l'elaboració de la tapa. Acompanyat pel també xef Edu Martí, Joan Llaberia ha ofert "Mandonguilla de rap de Cambrils amb salsa de pop a la brutesca, llagostins, cansalada, placton, perles de wakame i xips d'arròs", una de les propostes més ben valorades pels assistents. Se’n van repartir més de 400 racions durant la Ruta de la Tapa de Madridfusión, una de les propostes més exitoses de de la fira, que es porta a terme de forma simultània per part de totes les destinacions presents de Saborea.
La participació de Cambrils a la fira ha permès arribar a un col·lectiu de professionals molt destacat, a més de a periodistes especialitzats, tots ells molt interessats per les propostes cambrilenques que han col·laborat enguany amb el Patronat: productes de proximitat, com l'oli de la Cooperativa Agrícola de Cambrils, productes ecològics, com el nou oli Guardamar, productes tan autòctons com el romesco, l'allioli i el seitó de Precuinats del Mar i el seu magnífic pop, i noves línies estratègiques de negoci que han despertat també molt interès, com el que ofereix l'empresa Disfruta&Verdura.
A l'estand de Cambrils s'ha pogut degustar també el Vermut Miró que compta amb un gran reconeixement per part dels assistents. Un grup de deu bloggers professionals i més de vint periodistes internacionals han passat aquests dies també per l'estand de Cambrils i han pogut degustar les seves propostes i conèixer de primera mà, directament de part de la regidora de Turisme, Mercè Dalmau, l'oferta especialitzada de productors, cuiners, restaurants i tota l'oferta gastronòmica i turística del municipi.
El Patronat ha tingut l'oportunitat també de mantenir contactes estratègics durant Madridfusión amb altres destinacions com Lanzarote que s'ha interessat pels productes locals cambrilencs; també amb A Corunya, que organitza enguany el certamen gastronòmic Forum Gastronòmic; i altres com Logronyo o Valladolid.
L'estand de Cambrils ha comptat també amb la visita dels màxims responsables de la promoció turística de l'Estat: la Secretària d'Estat de Turisme, Matilde Asien, el Director General de Turespaña, Manuel Butler, o el President de Saborea, Pedro Larumbe.
Per altra banda, Cambrils va participar la passada setmana en l'Assemblea anual de socis que Tasting Spain organitza al voltant de FITUR, en la que es va aprovar el Pla d'Accions 2017 del Club de Producte. Entre les accions més importants destaquen una acció adreçada a públic final que tindrà lloc a Madrid durant la primavera, una acció professional a Roma amb show Cooking de la mà de l'OET d'Itàlia, per promocionar el Dia Mundial de la Tapa, i una promoció a Munich a la tardor adreçada a públic final i professionals. Cambrils forma part de la Comissió Executiva de TastingSpain i té la responsabilitat de la Tresoreria des de fa més de quatre anys.