La cerimònia ha comptat amb la participació de l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; la consellera Dolors Bassa, i el conseller Josep Rull. Representants de les diferents comunitats religioses han llegit textos a favor de la diversitat i la convivència.
- Categoritzat com: Comunicació Participació ciutadana
Cambrils ha celebrat aquest dijous un acte interconviccional i interreligiós de rebuig als atemptats terroristes i en homenatge a les víctimes. L’acte, obert a tota la ciutadania, ha comptat amb la participació de l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Dolors Bassa, i representants de diferents confessions religioses presents a la ciutat: la catòlica, la musulmana i l’evangèlica.
Després de la benvinguda de l’alcaldessa, els representants de les diferents confessions han llegit textos religiosos en defensa de la pau i la diversitat, que s’han intercalat amb una interpretació musical per part dels alumnes de l’Escola Municipal de Música de Cambrils Olga Prats i Marcel Pasqual.
Mendoza ha donat la benvinguda a l’acte i ha assegurat que Cambrils i Catalunya són terra de pau, d’acollida i solidaritat. “Aquí hi cabem tots, cambrilencs d’aquí i d’allà, però tots cambrilencs”, ha afirmat. “Som un poble obert a tothom i a totes les maneres de pensar i de creure i ho seguirem sent, malgrat les complicacions i les proves que el dia a dia ens ha anat posant”, ha afegit l’alcaldessa.
La cloenda ha anat a càrrec de la consellera Bassa, que ha destacat la voluntat integradora de l’acte alhora que ha fet una crida a demostrar que “la societat catalana és una societat d’acollida, inclusiva i un exemple de bona convivència”. “Amb aquest acte hem posat en evidència com totes les religions aposten per la pau i no poden ser utilitzades com a coartades per a actes terroristes com els que es van produir a Barcelona i aquí a Cambrils dijous passat”, ha conclòs Bassa.
En l’acte també hi han assistit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, el delegat del govern a Tarragona, Òscar Peris, i el secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, Oriol Amorós. Prèviament, l’alcaldessa i la consellera han mantingut una reunió amb els representants de les confessions religioses de Cambrils.