L'anada a ofici amb el seguici festiu, la Missa Solemne concelebrada, l'Ofrena de flors a la Mare de Déu del Camí, la Ballada dels elements festius i la traca de Festa Major, a més de la ballada de Sardanes han estat les activitats protagonistes del matí. Les activitats continuen a la tarda, a les 19.30h a la Plaça de la Vila
- Categoritzat com: Comunicació Alcaldia Cultura i Festes
- Serveis associats: Festes
Cambrils celebra avui dijous dia 8 de setembre , la Diada de la Mare de Déu del Camí. Es tracta del dia gran de la Festa Major de tots els cambrilencs i cambrilenques.
El tret de sortida a la jornada l'han donat aquest matí el Ball de Diables Els Cagarrieres i els Grallers de la Colla Gegantera Tota l’Endenga amb les matinades pels carrers del Barri Antic. Després, la Plaça del Setge ha estat el punt de trobada pels participants en el seguici popular, que després de la tronada han iniciat el seguici cap a l'ofici solemne. Hi ha participat els membres del consistori, les Pubilles i Hereu de Cambrils i els groups festius: el Ball de Diables de Cambrils Els Cagarrieres amb la bèstia de foc la Galera i el seu grup de timbals, el grup de percussió Cop de Cap amb la seva colla infantil que s'ha estrenat avui, els Nyenos, la Colla Gegantera Tota l'Endenga amb els gegants Camí i Pere, Magdalena i Ermengol, el Marquès de los Vélez, el Cabo Quiñones, els Nanos i la Farnaca i el seu grup de grallers i timbals. També hi han participat el Ball de Bastons de Cambrils i la Cobla de Ministrers de Cambrils.
Quan el seguici ha arribat a l'Ermita de la Mare de Déu del Camí ha tingut lloc la Missa Solemne, en honor a la patrona del municipi, la Mare de Déu del Camí. Aquest ofici solemne ha comptat amb l’Homilia a càrrec de Mn. Rafel Serra Abellà, rector de la Parròquia de Crist Rei de Reus. La Missa ha estat cantada per la Coral Verge del Camí.
A la sortida de Missa, al pati de l’Ermita hi ha hagut l’Ofrena de flors a la Mare de Déu del Camí i la Ballada dels elements festius de Cambrils, amb la traca de Festa Major. A continuació ha tingut lloc el Vermut de Festa Major i la ballada de sardanes amb els Amics de la Sardana de Cambrils.
Les activitats continuen a la tarda a la Plaça de la Vila
Al vespre, a partir de les 19.30h, les activitats es traslladen a la Plaça de la Vila. Allà tindrà lloc la Ballada dels elements festius a càrrec del Ball de Bastons de Cambrils, la Colla Gegantera Tota l’Endenga i el Ball de Diables de Cambrils Els Cagarrieres.
La Masterclass de Swing amb els Swingmaniacs és una de les novetats del programa d’enguany
El programa continuarà combinant novetats i actes tradicionals. El 9 de setembre hi haurà una Masterclass de Swing al parc del Pinaret amb els professors de l’Escola Swingmaniacs i el reconegut quartet Doc Scanlons Coool Cata Combo. Aquest quartet s’ha consolidat com a referent a les ballades lindy hop a Barcelona, essent la banda més cotitzades al moviment swing de la capital catalana.
La jornada estarà dinamitzada per tot un seguit de food trucks, que, des de les 19h, faran les delícies del públic assistent, per tal que puguin degustar les diferents varietats gastronòmiques que han preparat per la jornada.
L’activitat tindrà lloc a les 22h al Parc del Pinaret de Cambrils.
La Trobada de Gegants, el Festour i la Diada Nacional posaran el punt i final a un cap de setmana ben intens
El 10 de setembre la 13a Trobada de Gegants aplegarà una quinzena de colles geganteres de diferents poblacions catalanes.
El 10 de setembre el Festour farà pujar a l ‘escenari del Parc del Pinaret els grups Segonamà, Pepet i Marieta, Animal i Dj OGT. L’endemà, al Parc del Pescador, hi haurà l’acte institucional de l’Onze de Setembre amb el parlament d’Ernest Benach, expresident del Parlament de Catalunya, i la participació de la Coral Verge del Camí i de la Colla Castellera Xiquets de Cambrils.
Les activitats continuen els dies 17 i 18 de setembre amb el Sunfec i la Mostra d’Entitats
El cap de setmana següent, el desè aniversari del festival de música electrònica Sunfec i la 9a Mostra d’Entitats posaran el punt final a la Festa Major.
El programa es complementa amb activitats paral·leles com les Regates de Llaguts, les competicions organitzades pel Club Nàutic, la Fira de Rebaixes al Port o les propostes de la Biblioteca i el Teatre del Casal.