“Amics de sang, amics per sempre” és el lema de la campanya. Durant l’estiu, les donacions de sang baixen un 30% mentre que es mantenen les necessitats dels malalts
- Categoritzat com: Comunicació Salut pública
La Unitat Mòbil del Banc de Sang es trasllada aquest dijous i divendres al Passeig Marítim de Cambrils en una nova campanya de donació de sang. En aquesta ocasió el lema és “Amics de sang, amics per sempre” per tal de fer visible la importància de donar sang. L’horari de la campanya serà de 10 a 14 i de 17.30 a 21.30h.
Totes les persones que acudeixin a donar sang rebran calcomanies perquè se les puguin posar al braç o als telèfons mòbils, entre d’altres. La intenció és fer l’experiència de la donació de sang més visible i simbolitzar el llaç invisible que es fa entre el donant i la persona que necessita la sang.
També s’anima a compartir la necessitat de donar sang a través de les xarxes socials, amb l’etiqueta #amicspersempre. A facebook.com/donarsang i a twitter.com/donarsang es poden veure i compartir els missatges per animar a amics i seguidors a donar sang aquests dies.
Cal recordar que la donació de sang baixa un30% al llarg de l’estiu. En canvi, les necessitats als hospitals es mantenen, especialment de sang del grup 0 negatiu i de plaquetes.
A més de la campanya de Cambrils, durant l’estiu el Banc de Sang organitza campanyes arreu de Catalunya posant l’accent als llocs més turístics on es desplacen les unitats de donació mòbils. Al web donarsang.gentcat.cat hi ha la relació de totes les ciutats, ubicació i dia que es pot donar sang. També es pot donar sang als principals hospitals catalans.