L’esdeveniment forma part d’un programa de sis proves que es portaran a terme arreu del territori per celebrar el Dia de la Fisioteràpia (DiFT)
- Categoritzat com: Esport Salut pública
- Serveis associats: Cambrils Esport Salut
Cambrils acollirà, el diumenge 25 d’octubre, una de les sis curses d’orientació solidàries organitzades pel Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya (CFC) per celebrar el DiFT (Dia de la Fisioteràpia). L’esdeveniment forma part d’un programa d’activitats que, un any més, recorrerà Catalunya durant els mesos de setembre, octubre i novembre. La resta de curses tenen lloc a Tremp (27/09), Terres de l’Ebre (4/10), Catalunya Central (15/11) i també a Banyoles i Lleida, amb dates encara per definir.
L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein; la regidora d'Esports, Gemma Balanyà; la secretària del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya i coordinadora de la secció territorial del Camp de Tarragona, Cristina Adillón, i la sots-coordinadora, Tània López, han presentat avui la cursa de diumenge, que continua amb les inscripcions obertes en aquest enllaç.
L’alcalde de Cambrils ha destacat la importància d’acollir esdeveniments com el del Col·legi de Fisiterapeutes de Catalunya, que encaixen en la vocació de Cambrils per fomentar l’esport i la salut. En la mateixa línia, la regidora d’Esports, ha afirmat que l’activitat té una vessant familiar, d’oci i de promoció dels hàbits saludables, que va molt més enllà de la part esportiva.
Per la seva banda, la coordinadora territorial del Col·legi ha explicat que l’objectiu de l’activitat és divulgar la professió i promocionar la salut de la ciutadania. Per això, la cursa és apta per a tots els públics, independentment de la seva edat o condició física, i no cal tenir coneixements previs d’orientació.
Finalment, la sots-coordinadora ha detallat el funcionament de la prova, organitzada per la Secció Territorial del Camp de Tarragona del Col·legi professional, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cambrils. La cursa que començarà a les 9.15 hores a la zona del Port, consisteix a trobar banderoles amagades per l’entorn amb l’ajuda d’un mapa. El preu d’inscripció és de 5 euros i es destina íntegrament a la Marató de TV3, dedicada enguany a les malalties neurodegeneratives i neuromusculars.
Els equips, formats per entre 3 i 5 persones, poden fer el recorregut caminant o corrent i decidir quantes banderoles volen buscar. Qualsevol equip pot participar en una o diverses curses i, els que ho facin en un mínim de tres curses, podran optar al Campionat Final. Per a més informació sobre la cursa de Cambrils, podeu descarregar tota la informació en el següent enllaç.
Sobre el Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya
El Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya és el col·legi professional que defensa els interessos del col·lectiu de fisioterapeutes catalans i que alhora vetlla per les bones pràctiques en fisioteràpia. Actualment, compta amb 13.500 col·legiats i col·legiades, per als quals du a terme accions de formació, orientació, assessorament, defensa i difusió de la professió.
El DiFT 2026 ja va celebrar el seu acte central el passat 15 d'octubre al Teatre Muntaner de Barcelona, que va acollir una sessió exclusiva del pòdcast en directe "Què t'ha passat?", protagonitzat per la complicitat i l’humor d’Albert Om i Joan Maria Pou.