Cada centre educatiu ha tingut la llibertat per decidir què fer, ja sigui la sessió d’Educació Física que havien pensat per aquella setmana o desenvolupant una proposta innovadora per aquella jornada

  • Categoritzat com: Comunicació Educació
  • Serveis associats: Educació Cambrils Esport

Avui se celebra el VI Dia de l’Educació Física al Carrer (DEFC). És tracta d’una jornada on l’alumnat i el professorat de diferents centres educatius d’arreu d’Espanya surten a realitzar una sessió d’Educació Física al carrer amb el propòsit de promocionar un estil de vida actiu i saludable per a tothom, a més de posar de manifest la importància de la dedicació horària d’aquesta  assignatura en el currículum educatiu.

Amb aquesta voluntat, alumnes de 2n d’ESO de l’Institut de Cambrils i de l’Institut Ramon Berenguer IV han participat en diverses activitats esportives a la Plaça de l’Ajuntament de Cambrils. Els joves han practicat aeròbic, han jugat a bàsquet i a futbol, etc.

Aquest es el primer any que Catalunya s’hi adhereix. Cada centre educatiu ha tingut la llibertat per decidir què fer, ja sigui la sessió d’Educació Física que havien pensat per aquella setmana o desenvolupant una proposta innovadora per aquella jornada. Totes les activitats plantejades són de caràcter innovador, integrador, variat i lúdic mostrant així l’evolució de l’Educació Física i mostrant-la tal com és ara en la societat.

Els objectius d’aquesta iniciativa són:

-          Mostrar la importància de l’Educació Física per al desenvolupament integral i integrat en totes les edats.

-          Donar a conèixer la nova Educació Física : integradora, variada i divertida.

-          Fomentar la pràctica d’activitats físiques variades i en companyia pel benestar físic, psíquic i social.

-          Advertir dels alts índex de sedentarisme en el nostre país amb el conseqüent problema de salut i elevat cost sanitari.

-          Mostrar a la societat part del treball realitzat a les classes d’Educació Física.

-          Promoure la difusió d’activitats físiques saludables poc conegudes.

-          Transmetre els valors que la pràctica de l’activitat física ajuda a potenciar: esforç, autosuperació, cooperació i empatia.

-          Animar a la societat a adoptar un estil de vida actiu.

-          Promoure l’augment d’hores de l’Educació Física en el sistema educatiu en sintonia amb l’opinió del Ministeri de Sanitat.

L’activitat ha estat organitzada des de la regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Cambrils, juntament amb els instituts Cambrils i Ramon Berenguer IV.