Un total d’onze campanyes al llarg dels propers dotze mesos són les protagonistes d’un calendari que pren com a referència productes de temporada, autòctons i de quilòmetre zero

  • Categoritzat com: Comunicació Promoció Econòmica Turisme

L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, la regidora de Turisme, Mercè Dalmau, la de promoció de ciutat, Ana López, acompanyades de Xavier Domenech, secretari de la Confraria de Pescadors de Cambrils i Ángel Pérez i Josep M. Pellicer de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils han presentat aquest matí el calendari gastronòmic del 2016.

Sota el lema ‘Cambrils, 365 dies per gaudir de la bona cuina’, el calendari recull les onze activitats promocionals que prenen la gastronomia com a element de referència. La iniciativa és el tercer any que s’edita en format calendari i ha tingut molt bona acollida entre el públic. Enguany, un dels canvis principals fa referència a les Jornades del Romesco, que passen a celebrar-se durant els mesos de novembre i desembre.

L’alcaldessa, Camí Mendoza, ha destacat que ‘la presentació del calendari gastronòmic és una de les estratègies promocionals ja consolidades a Cambrils’ i ha volgut destacar que, a través d’aquestes accions ‘som fidels als productes de gran qualitat que recullen els nostres pagesos i pescadors i que els nostres cuiners tracten amb tant talent’.

Per la seva banda, la regidora de turisme, Mercè Dalmau per a qui ‘iniciatives com la del calendari gastronòmic ens ajuden a posar en valor un actiu de la nostra ciutat, com és la gastronomia’ i alhora, aquestes accions, ha dit, ens ajuden ‘promoure accions de segmentació i diversificació de l’oferta turística amb l’objectiu de desestacionalitzar la temporada’. En una línia similar s’ha manifestat la regidora de promoció de ciutat, Ana López, per a qui una de les claus de l’èxit del calendari és el fet que ‘incentiva la col·laboració público-privada’ i alhora ‘ens ajuda a tirar endavant un dels nostres objectius prioritaris: generar riquesa i ocupació’.

Des del sector privat també s’han mostrat satisfets per la promoció que suposa la implementació d’aquest calendari gastronòmic. Des de la Confraria de Pescadors, el seu secretari, Xavier Domenech, assegura que ‘el calendari ens ha ajudat a donar a conèixer alguns productes, com per exemple la galera, que després de dotze anys de jornades han deixat de ser el gran desconegut per passar a ser un producte molt ben valorat’.

Al voltant de 35 restaurants participen de mitjana en cadascuna de les jornades. Algunes, les més consolidades, poden arribar a superar la xifra dels cinquanta restaurants participants. Per als restauradors, ‘darrera de cadascuna d’aquestes jornades hi ha molt esforç per tal d’enfocar la nostra carta al producte estrella que estem promocionant’, ha dit Josep M. Pellicer, des de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils. Ángel Pérez, també de l’Associació, assegura que, ‘el fet de comptar amb productes de quilòmetre zero i de gran qualitat, és una de les claus de l’èxit d’aquestes jornades i ens ajuden a fidelitzar un públic que, any rera any, s’apunta i pren les jornades com una excusa per visitar els nostres establiments’.