El projecte es posarà en marxa el 2023 amb més d’un milió d’euros del fons europeu Next Generation

  • Categoritzat com: Comunicació Turisme

Els alcaldes Cambrils, Oliver Klein; Dénia, Vicent Grimalt, i Eivissa, Rafael Ruiz, van anunciar ahir en una roda de premsa a Dénia la posada en marxa del projecte per la creació d’experiències turístiques ‘Viu la posidònia’, que desenvolupen conjuntament els tres municipis. Les accions s’iniciaran el 2023, després de l’elaboració d’un pla de treball conjunt presentat a Eivissa a principis d’estiu i d’haver aconseguit més d’un milió d’euros de fons europeus pel seu desenvolupament.

“Viu la Posidònia” ha estat seleccionat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, dins del programa “Experiencias Turismo España”. La proposta encapçalada pel triumvirat mediterrani va ser una de les 36 aprovades de les 237 presentades, confirmant l'interès que ha despertat el projecte al Ministeri  d'Indústria Comerç i Turisme pels seus valors de sostenibilitat, mediambientals i de revalorització d'un recurs natural únic.

Amb un pressupost total de 1.157.780 euros, Viu la posidònia té per objectius la creació de propostes turístiques al voltant d'aquesta planta oceànica que tants beneficis aporta a la qualitat de l'aigua, a la conservació de les platges i a la riquesa i varietat d'espècies marines.

En col·laboració amb els principals actors, empreses i interlocutors cambrilencs, des de l'Ajuntament i el Patronat de Turisme de Cambrils, es durà a terme una primera jornada de treball per posar els fonaments del projecte.

L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha destacat les línies de treball de la proposta, que són la innovació, la integració i la comunicació, passant també per fer un gran esforç en la sensibilització a favor d'aquest recurs natural encara molt desconegut tant per la ciutadania com pels turistes.

La regidora de Turisme, Yolanda Burgos, que també ha participat en les diferents reunions de treball a Dénia entre els representants dels tres consistoris, ha explicat que el municipi ha començat una etapa molt interessant i engrescadora amb el treball conjunt i la suma de sinèrgies com a premissa imprescindible per avançar.

Durant la roda de premsa s’ha projectat un vídeo de les praderies de posidònia de la zona del Cavet de Cambrils, enregistrat i produït per l'empresa cambrilenca Glups Diving, participants en el projecte des dels seus inicis.

Entre les primeres actuacions conjuntes, la més destacada serà una exposició col·lectiva d'art i posidònia ‘Joies de la posidònia” a Madrid el mes de gener, coincidint amb les dates de la Fira Internacional de Turisme (FITUR).

L’artista cambrilenc David Callau acollirà la mostra a la seva galeria del barri madrileny de Salamanca i hi col·laborarà amb pintures realitzades amb posidònia.  L'exposició inclourà també obres de ceràmica de Dénia elaborades amb aquesta planta singular, i exclusives joies dissenyades per artistes eivissencs inspirades en la posidònia.

Un altre dels punts comuns entre els tres municipis serà la vinculació de gastronomia i posidònia. En aquest sentit, ja s'està treballant per fer una presentació compartida a la fira gastronòmica Madrid Fusión, en la qual participen les tres destinacions turístiques.

La instal·lació de cartellera informativa a les platges, campanyes entre la població o l’abalisament de zones amb presència de posidònia són altres accions contemplades en el full de ruta del projecte, que aniran implementant-se durant l’any que ve.

Què és ‘Viu la posidònia’?

És un producte turístic de petjada de carboni zero que afavoreix el coneixement sobre una part de l'ecosistema marí imprescindible per a la conservació de la biodiversitat en la costa, la neteja de les aigües, la protecció de la línia de platja enfront dels temporals i la fixació de carboni atmosfèric, tot això a través d'un conjunt d'activitats compatibles amb el gaudi de les nostres platges i la realització de pràctiques d'oci actiu i saludable.

En definitiva, el projecte vol ajudar a conèixer la posidònia que pobla els fons marins i contribuir a sensibilitzar la població que aquestes plantes que arriben a les platges són prova de la salut del litoral i una garantia que les nostres platges continuaran sent un lloc privilegiat.

“Viu la posidònia” busca crear productes turístics concret al voltant de propostes que ja porta a terme cada població. Així doncs, es pretén construir un producte comercialitzable per part dels operadors, atractiu tant per la ciutadania com pel turisme, diferenciador, d'alt valor afegit ambiental, integrable en els programes de màrqueting d'agents turístics locals i que associï a la marca turística de les tres ciutats valors com ‘eco’, ‘natural’, ‘sostenible’ i ‘singular’.