Mesures socials
MESURES SOCIALS
- Serveis Socials bàsics: El Departament de Benestar de l'Ajuntament estableix nous protocols per continuar prestant els serveis bàsics d’atenció i menjar a domicili, teleassistència i xarxa de distribució d’aliments. S’adopten mesures proactives per donar suport i acompanyar a la població amb més necessitats durant aquests dies de confinament. Més informació aquí.
- Servei d'Informació i Atencióa les dones (SIAD): Es pot contactar amb el servei mitjançant el telèfon 010 i el correu siad@cambrils.org. El telèfon 900 900 120 per atenció a dones en situació de violència masclista funciona les 24 hores, és gratüit i confidencial i també atén a través de l’adreça de correu 900900120@gencat.cat.
- Servei d’Atenció Integral a les persones LGTBI (SAI). El servei d'atenció integral continua prestant atenció via telefónica. Les persones que ho requereixin poden contactar a través del 010 o el correu electrònic sai@cambrils.org.
- Recollida d'aliments: Es disposa que la recollida d’aliments únicament la faci la Creu Roja en tot el terme municipal de Cambrils. Les persones que ja tenien una data fixada per anar a recollir aliments a Càritas han d'anar al lloc habitual (Càritas Vila o Càritas Platja). Les persones que Benestar Social derivi a partir d'ara s'hauran d'adreçar a Creu Roja.
- Pla de Ciutadania, Diversitat i Cohesió: Es fa el seguiment dels expedients iniciats del servei d’acollida i adequant els materials didàctics del curs de coneixement de l’entorn; s’atenen les cites concertades del servei d’assessorament jurídic en matèria d’estrangeria, i continua el contacte amb les diferents entitats religioses i associacions de persones migrades presents al territori.
- Gent Gran: El Casal fa inscripció automàtica de les persones inscrites en les activitats programades per el tercer trimestre. Durant el confinament l’entitat Amics de la Gent Gran, amb qui l’Ajuntament de Cambrils té un conveni de col·laboració, intensifica l’acompanyament de les persones grans que viuen soles.
- Targetes menjador: L’Ajuntament de Cambrils distribueix a domicili les 813 targetes dels infants del municipi amb la beca menjador de la Generalitat.
- Oficina Local d'Habitatge i Oficina Tècnica d'Inclusió: Segueixen oferint atenció telefònica a través del número 977129001 (ext 1) per fer el seguiment de les possibles incidències dels habitatges del Programa 60/40 de lloguer social.
- Xarxa d'ajuda mútua: El comitè de coordinació municipal de l’Ajuntament de Cambrils coordina una xarxa d’ajuda mútua per canalitzar les ofertes de voluntariat rebudes i donar suport a persones amb necessitats bàsiques durant el confinament. Les persones que puguin i vulguin oferir-se com a voluntàries poden enviar un correu electrònic a participacio@cambrils.org o trucar al telèfon 010 / 977 79 45 79 indicant nom i cognom, dni, edat, barri de residència, si pertanyen a alguna entitat i la disponibilitat.
- JOVENTUT: Es posa en marxa el servei d’acompanyament emocional online per a joves "Joventut t'acompanya, si vols". Les inscripcions es poden fer a través del web www.joventutcambrils.cat. També se segueixen oferint en versió online les sessions dels programes Endolla’t i Acakadèmia als grups de joves que ja estaven realitzant aquesta formació emocional de manera presencial abans del confinament.