• Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient

    És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat ambiental que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l'Ajuntament que procedeix a realitzar-hi una modificació no substancial. Una modificació no substancial és aquella que no comporta repercussions importants o perjudicials sobre les persones o el medi ambient.D'activitat sotmesa a llicència ambiental:La modificació no substancial amb efectes, s'ha de comunicar a l'Ajuntament. Aquesta modificació es podrà dur a terme si l'òrgan ambiental considera la modificació no substancial o bé si no es pronuncia en el termini d'un mes.La modificació no substancial sense efectes per a les persones o el medi ambient ha de figurar a les actes de control periòdic i no està subjecte a  comunicació prèvia.D'activitat sotmesa a comunicació prèvia ambiental:La modificació d'una activitat sotmesa a comunicació prèvia ha de ser comunicada a l'Ajuntament, quan pugui tenir efectes previsibles sobre les persones o el medi ambient.De la modificació considerada significativa en matèria d'incendis:La modificació requerirà obtenir prèviament l'informe favorable del Servei de Prevenció d'Incendis si l'activitat consta als annexos de la Llei 3/2010, i s'haurà d'aportar acta de comprovació favorable en matèria d'incendis, emesa per una EAC, conjuntament amb la comunicació prèvia.

  • Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat no ambiental

    És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l'Ajuntament que procedeix a realitzar-hi una modificació no substancial. Es considera modificació no substancial  les modificacions dels establiments i de les seves instal·lacions, ja sigui per transformació, adaptació o reforma, ampliació o reducció. Estan sotmeses a aquesta comunicació prèvia quan siguin no substancials d'acord amb el què disposa el Codi tècnic de l'edificació i quan d'acord amb la normativa de prevenció i seguretat en matèria d'incendis (Llei 3/2010) siguin considerades modificacions no significatives (art. 4). En aquests casos, caldrà sol·licitar una nova llicència o autorització o presentar una nova comunicació prèvia del conjunt de tota l'activitat. Els titulars de les activitats hauran de consultar el Codi tècnic de l'edificació per tal de saber si les modificacions que es volen realitzar són considerades substancials o no substancials. Modificació no substancial d'espectacles públics o activitats recreatives inclosos en la llicència o comunicació prèvia: La persona organitzadora o titular de l'establiment ha de formalitzar comunicació prèvia de la modificació a l'Ajuntament que ha atorgat la llicència o davant del qual ha presentat la comunicació prèvia, si el nou espectacle o la nova activitat recreativa amb la que es vol modificar la llicència o la comunicació prèvia no estan sotmeses a requeriments addicionals als exigits inicialment. En els altres casos, l'ampliació o la modificació de la llicència o la comunicació prèvia de l'establiment, per tal d'incloure-hi nous espectacles o activitats recreatives, estarà subjecta a l'obtenció d'una nova llicència o la formalització d'una nova comunicació prèvia.

  • Comunicació prèvia per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari

    Segons la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives i el Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives, algunes activitas es consideren de caràcter extraordinari.Segons l'art. 29.7.c de la llei 11/2009, es consideren en aquest grup les següents activitats:Els espectacles públics i les activitats recreatives d'interès artístic o cultural amb un aforament reduït (menys de 150 persones), en el cas que es duguin a terme ocasionalment en espais oberts al públic o en qualsevol tipus d'establiments de concurrència pública.En aquests casos caldrà complir les següents condicions:El local haurà de tenir la seva llicència o comunicació prèvia en vigor i actualitzada amb controls periòdics i controls inicials favorables.L'aforament de l'actuació ha de ser INFERIOR a l'aforament màxim del local.L'establiment no podrà tenir denúncies prèvies.En cas de tractar-se d'espectacles públics o activitats recreatives d'interès artístic que necessitin música de fons ambiental, aquesta s'haurà de regir per la definició establerta al Decret 112/2010 (música emesa per elements electrònics de petit format, de baixa intensitat i potència, o en directe mitjanánt la veu humana o instruments acústics sense altaveus ni amplificadors). En tot cas el valor límit màxim d'emissió serà de 80 dBA.

  • Consulta prèvia de classificació de l'activitat

    És el procediment a través del qual les persones, empreses o professionals que tinguin dubtes sobre la classificació d'una activitat, i sobre la tramitació administrativa municipal que li és d'aplicació, poden demanar a l'Ajuntament l'emissió d'un informe previ on es resolguin aquests dubtes. Caldrà descriure l'activitat, indicar el seu emplaçament i aportar les dades que siguin més significatives en una memòria descriptiva, un avantprojecte o un estudi previ.

  • Declaració responsable en matèria de salut alimentària

    És el règim d'intervenció pel qual la persona interessada declara, sota la seva responsabilitat, les dades de l'establiment i de l'activitat i manifesta que compleix i aplica els requisits establerts a la legislació sanitària i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant l'exercici d'aquesta activitat.S'aplica als establiments, empreses alimentàries que manipulin, envasin, emmagatzemin o serveixin aliments per a la seva venda o entrega in situ al consumidor final, amb o sense repartiment a domicili, per a col·lectivitats, així com quan aquests subministren a altres establiments d'aquestes mateixes característiques, i es tracti d'una activitat marginal en termes tant econòmics com de producció, respecte de la realitzada per aquells, que es dugui a terme en l'àmbit de la unitat sanitària local, zona de salut o territori d'iguals característiques o finalitat que defineixi l'autoritat competent corresponent.

  • Dret d'accés a la Informació Pública

    Aquest tràmit et permet exercir el dret d'accés a la informació pública de què disposa l'Ajuntament de Cambrils. El dret d'accés es pot exercir a partir dels 16 anys en aplicació de la llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern.En el cas que es tracti d'informació que contingui dades de caràcter personal, es pot donar accés a la informació, amb la prèvia ponderació raonada de l'interès públic en la divulgació i els drets de les persones afectades.Comprova abans de fer la sol·licitud si la informació que vols consultar ja està publicada a l' enllaç .

  • Establiments d'allotjament turístic

    Normativa aplicable:Llei 13/2021, de 21 de juny, de turisme de CatalunyaDecret 75/2020, de 4 d'agost, de turisme de Catalunya Amb l'entrada en vigor del Decret 75/2020, de 4 d'agost, de turisme de Catalunnya,  tots els escrits i documents referents a l'habilitació d'establiments turístics, modificació de la denominació, canvi de titular, modificació de l'activitat i baixa de l'activitat, caldrà que es pesentin a la Finestreta Única Empresarial (FUE) de Canal Empresa, mitjançant el formulari previst per a les següents modalitats d'establiments turístics:Establiments hotelersEstabliments de turisme ruralEstabliments d'apartaments turísticsCàmpingsAquesta sol·licitud nomé es pot presentar per mitjans electrònics a la Finestreta Única Empresarial de Canal Empresa i haurà d'anar acompanyada dels següents documents:L'Annex de dades de classificació i capacitat (que trobareu a Canal Empresa)L'Informe d'incendis, si l'establiment té més de 20 placesL'acta favorable d'incendis emesa per ECA, si l'establiment té més de 20 placesEl projecte tècnic, signat per tècnic competentEl certificat tècnic d'adequació de l'activitat al projecte Amb la presentació del formulari s'obtindrà un número provisional d'alta al Registre de Turisme de Catalunya. Un cop l'ajuntament hagi comunicat a l'administració turística de la Generalitat de Catalunya les dades definitives de l'habilitació, es realitzarà la inscripció definitiva al Registre de Turisme de Catalunya.Els càmpings de menys de 1.500 unitats d'acampada han de sol·licitar llicència ambiental.Aquesta sol·licitud nomé es pot presentar per mitjans electrònics a la Finestreta Única Empresarial de Canal Empresa i haurà d'anar acompanyada dels següents documents:L'Annex de dades de classificació i capacitat (que trobareu a Canal Empresa)L'informe d'incendisEl projecte tècnic, signat per tècnic competent Els càmpings de més de 1.500 unitats d'acampada han de sol·licitat autorització ambiental.