QUEIXA'T, RECLAMA, DENUNCIA
Si vols queixar-te:
Amb una queixa poses en coneixement de l'Administració uns fets, que malgrat no se una infracció administrativa per part d'una empresa i malgrat que no vulguis demanar una compensació o rescabalament, desitges que l'Administració els conegui i els faci arribar a l'empresa per tal que pugui millorar la qualitat del servei que ofereix als seus clients. Per exemple un tracte inapropia, cues,... Pots presentar una queixa a l'Oficina Municipal del Consumidor de Cambrils
Si vols reclamar:
Amb una reclamació pots obtener mitjançant una mediació o un arbitratge la reparació d'un dany, el retorn d'unes quantitats, la rescissió d'un contracte i/o l'anul·lació d'un deute. D'acord amb el Decret 98/2014, de 8 de juliol, del Procediment de mediació en matèria de consum cal que, primer, presentis una RECLAMACIÓ PRÈVIA a l'empresa amb la qui has mantingut una relació de consum. L'empresa ha de donar-te resposta en el termini d'un MES des que has presentat la reclamació. Si no reps resposta satisfactoria en el termini d'UN MES des de que vas presentar la reclamació prèvia, pots presentar una RECLAMACIÓ a l'OMIC de Cambrils, aportant tota la documentació relacionada amb la teva reclamació.
Si vols denunciar:
Amb una denuncia poses en coneixement de l'Administració uns fets que poden ser constitutius d'una infracció administrativa, per tal que els investigui i, si s'escau, actuï d'ofici per corregir la conducta infractora i defensar els interessos generals. Per exemple: publicitat enganyosa, manca de fulls oficials de reclamació, ... Pots presentar la teva denúncia a l'OMIC de Cambrils
- Recorda que en termes generals, en materia de consum, si vols presentar una reclamació davant de l'OMIC, és tramit indispensable haver presentat una reclamació prèvia directament a l'empresa contra la qual vols reclamar.