Ajuntament de Cambrils
Esteu aquí: Inici / Cambrils / Ajuntament / Comunicació / Comunicat del Govern municipal d’Esquerra i Junts sobre la moció de censura presentada per NMC i els grups de l’oposició

Data de publicació: 14/09/2021
Temàtica: Destacat

A les eleccions municipals del 2019, Esquerra Republicana de Catalunya va assolir a Cambrils una nova victòria electoral, amb 2.839 vots, millorant en dos regidors els resultats aconseguits el 2015. Amb més de 1.000 vots de diferència respecte la segona llista més votada, el missatge de la ciutadania era prou clar. Havent constatat que el PSC no tenia voluntat de reeditar el govern de l'anterior mandat (com van estar repetint durant tota la campanya), es va tancar un acord amb Junts per Cambrils, amb qui hi havia coincidència programàtica, i Nou Moviment Ciutadà. Així, es va elaborar un Pla d’Acció Municipal amb actuacions consensuades en els programes electorals de les tres formacions.

Malgrat que no han estat anys senzills per l'esclat de la pandèmia de la Covid-19, des d'Esquerra Republicana i Junts per Cambrils fem un balanç molt positiu del mandat actual, en el qual hem treballat des de l'honestedat i la bona fe, amb bona gestió, transparència i escoltant sempre la ciutadania. Ara, aquest govern es veurà estroncat per una moció de censura, que tiren endavant Nou Moviment Ciutadà, Ciutadans, PSC i PP i regidors no adscrits. Un moviment que s'ha dut a terme amb nocturnitat i traïdoria, sense cap element que el justifiqui més enllà d'ambicions personals i de l'objectiu de repartir-se les cadires, que no planteja cap projecte sòlid ni il·lusionant per al nostre municipi, i que demostra falta de voluntat de diàleg per part dels partits proposants i una manca de lleialtat institucional flagrant per part de Nou Moviment Ciutadà.

En aquest sentit, ens dol l'actitud dels membres de Nou Moviment Ciutadà, fins a dia d'avui socis de govern, que no han fet cap gest per resoldre les suposades discrepàncies i han actuat amb opacitat per obtenir l'alcaldia per a Oliver Klein per la porta del darrera. També lamentem el paper del PSC, alineant-se una vegada més amb les dretes per apartar el republicanisme de les institucions. En l'escenari actual, amb la més que probable irrupció de l'extrema dreta a molts municipis de Catalunya, com apunten les enquestes i amb l'avís del que va passar a les darreres eleccions al Parlament, algunes aliances dibuixen un mal punt de partida i esdevenen un presagi del que pot acabar succeint.

L'acord de govern resultant d'aquesta moció de censura no és una bona notícia per a Cambrils, amb quatre partits que representen ideologies i programes electorals completament oposats, i només s’entén des de la voluntat d'assolir l'alcaldia a qualsevol preu, passant per sobre de la voluntat democràtica de la ciutadania. Aquest moviment estrany avantposa els interessos personals per sobre de les necessitats dels cambrilencs i de les cambrilenques.

Per la nostra part, continuarem treballant pel benestar social i el bé comú, des d'allà on ens toqui ser. Som els socis més lleials de la ciutadania i ho sabrem ser si finalment ens toca ser a l'oposició de la mateixa manera que ho hem estat des del govern. Supervisarem i fiscalitzarem la feina d’aquest govern ple d’interessos personals i seguirem treballant pels interessos de totes les cambrilenques i tots els cambrilencs amb honestedat i honradesa.

Ajuntament de Cambrils
Plaça de l'Ajuntament 4, 43850 Cambrils (Tarragona)

Conforme amb:
HTML 5 | CSS 3.0
W3C WAI-AA

Projecte desenvolupat per SEMIC Internet

La seva privacitat és important per nosaltres

La seva privacitat és important per nosaltres

Pot establir les seves preferencies i consentiments depenent de com vol que s'utilitzin les seves dades segons els fins detallats a continuació.

__ac

tree-s

I18N_LANGUAGE

cb-enabled

Google Analytics

• _ga  S'utilitza per distingir als usuaris. Expira als 2 anys.
  • _gid  S'utilitza per distingir als usuaris. Expira al cap d'un dia.
  • _gat  S'utilitza per limitar el percentatge de les sol·licituds. Expira després d'1 minut.
  • _gac_  Inclou informació de la campanya relativa a l'usuari. Expira als 90 dies.

Google Translator

• googtrans  Emmagatzema l'idioma al que es vol traduir la web. Expira al tancar la sessió.
  • googtransopt  Emmagatzema les preferències de l'usuari. Expira als 2 anys.