Ajuntament de Cambrils
Ajuntament de Cambrils
El port de Cambrils
El far vermell
Torre del Port de Cambrils
Esteu aquí: Inici / Cambrils / Serveis / Participació ciutadana / OMIC OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR

OMIC OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR

Atenció al públic amb cita prèvia, tots els divendres de 10 a 14 hores. Demaneu cita a l'OAC, al telèfon 977 794579 o bé per mail omic@cambrils.org Si necessiteu assessorament sobre CLÀUSULES SÒL i despeses HRPH, demaneu cita a l'OAC, al telèfon 977 764579 o bé per mail omic@cambrils.org

Triptic OMIC Cambrils

Horaris i contactes
Triptic OMIC Cambrils
Full-size image: 94.5 kB | View image Visualitza Download image Descarrega
Comparteix

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

QUÈ ÉS L'OMIC DE CAMBRILS? És un servei municipal d'atenció directa i gratuïta que depèn de la Regidoria de Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Cambrils, que neix amb l'objectiu d'informar i assessorar la ciutadania de Cambrils sobre qualsevol qüestió o problemática que com a consumidors pugui afectar-nos.

QUÈ FA L'OMIC DE CAMBRILS?
1. Informació i orientació als consumidors sobre els drets del consumidor o usuari
2. Assessorament tècnic en consultes i reclamacions sobre qualsevol assumpte de consum
3. Tramitació de denúncies i reclamacions davant els organismos administratius competents en aquesta materia.
4. Mediació entre els parts per a la resolución de les reclamacions, intentant que empresa/establiment i usuari arribin  a un acord amistós, aconseguint-se unasolució pràctica, ràpida i efectiva per ambdues parts.
5. Promoció de les mesures necessàries per evitar situacions d'indefensió dels consumidors, a través de la sensibilització, l'educació i la formació en matèria de consum.

QUINS SÓN ELS DRETS DELS CONSUMIDORS?
1. Dret d'informació: si té algún dubte quan va a comprar un producte o utilitzar un servei, primer informi's. A l'OMIC l'assessorem i i informem sobre tots els temes relacionats amb el consum.
2. Dret a la protecció de la salut i la seguretat: els productes i serveis destinats al consum no han de comportar un perill per a la salut i la seguretat física de qui els consumeix o utilitza. Un aliment en mal estat o un local massa ple comporten riscos. No els assumeixi i denunciï'ls.
3. Dret a la protecció dels interessos econòmics i socials: abans de comprar un producte o utilitzar un servei, té el dret a saber quant li costaran els articles exposats per a la venda. Aquests han de tenir el preu exhibit de cara al públic, a més, sempre que sol·liciti un servei demani primer un pressupost. I no s'oblidi sempre de demanar factura o tiquet de compra.
4. Dret a la indemnització per danys i perjudicis. Si no està d'acord amb el que ha comprat o creu que l'han enganyat, RECLAMI. L'OMIC ajuda a canalitzar les seves reclamacions, fomentar la solució dialogada i amistora dels conflictes, usant la MEDIACIÓ o la VIA D'ARBITRATGE, quan les parts implicades així ho acceptin.
5. Dret a la protecció en situacions d'inferioritat o indefensió. És per això que les administracions publiques redacten normatives que regulen la problemática dels drets dels consumidors i usuaris des del punt de vista d'aquests últims, i no des del punt de vista de les empreses, ja que consideren que els empreses están en una situació d'avantatge i és als consumidors a qui s'ha de protegir.
6. Dret a la participació i representació. Els consumidors tenen dret de participar, ser consultats i representats a través de les associacions de consumidors, en tots els assumptes relacionats amb el consum. Aquestes associacions, a més, serveixen de canalitzadores de l'exercici dels drets individuals i col·lectius dels consumidors.

Requisits:
  • Qui pot reclamar a l'OMIC?
  • El Codi de Consum de Catalunya estableix quin és el concepte de consumidor, i determina que ho són les persones físiques o jurídiques que adquireixin alguna cosa o utilitzin algún servei com a consumidors finals, per al seu propi conum, utilització, profit o despesa.
Entitat responsable: Regidoria de Participació Ciutadana
Darrera actualització:
28/03/2017 16:05
Destinataris del servei: Ciutadania en general
Ambits d'Inclusió: Ciutadania participació
Comparteix

QUEIXA'T, RECLAMA, DENUNCIA

Com he de tramitar la meva queixa, la meva reclamació o la meva denúncia en materia de consum?

Si vols queixar-te:
Amb una queixa poses en coneixement de l'Administració uns fets, que malgrat no se una infracció administrativa per part d'una empresa i malgrat que no vulguis demanar una compensació o rescabalament, desitges que l'Administració els conegui i els faci arribar a l'empresa per tal que pugui millorar la qualitat del servei que ofereix als seus clients. Per exemple un tracte inapropia, cues,... Pots presentar una queixa a l'Oficina Municipal del Consumidor de Cambrils

Si vols reclamar:
Amb una reclamació pots obtener mitjançant una mediació o un arbitratge la reparació d'un dany, el retorn d'unes quantitats, la rescissió d'un contracte i/o l'anul·lació d'un deute. D'acord amb el Decret 98/2014, de 8 de juliol, del Procediment de mediació en matèria de consum cal que, primer, presentis una RECLAMACIÓ PRÈVIA a l'empresa amb la qui has mantingut una relació de consum. L'empresa ha de donar-te resposta en el termini d'un MES des que has presentat la reclamació. Si no reps resposta satisfactoria en el termini d'UN MES des de que vas presentar la reclamació prèvia, pots presentar una RECLAMACIÓ a l'OMIC de Cambrils, aportant tota la documentació relacionada amb la teva reclamació.

Si vols denunciar:
Amb una denuncia poses en coneixement de l'Administració uns fets que poden ser constitutius d'una infracció administrativa, per tal que els investigui i, si s'escau, actuï d'ofici per corregir la conducta infractora i defensar els interessos generals. Per exemple: publicitat enganyosa, manca de fulls oficials de reclamació, ... Pots presentar la teva denúncia a l'OMIC de Cambrils

Requisits:
  • Recorda que en termes generals, en materia de consum, si vols presentar una reclamació davant de l'OMIC, és tramit indispensable haver presentat una reclamació prèvia directament a l'empresa contra la qual vols reclamar.
Cost: Gratuït
Entitat responsable: OMIC
Darrera actualització:
24/04/2017 13:25
Destinataris del servei: Ciutadania en general
Ambits d'Inclusió: Ciutadania participació
Comparteix

Full oficial de queixa, reclamació, denúncia

Descarregueu-vos el full de queixa, reclamació o denuncia en materia de consum

Full oficial de queixa reclamació denúncia consum.pdf — PDF document, 255 kB (261807 bytes)

Comparteix

Enllaç amb l'Agència Catalana de Consum

Més informació sobre temes de consum

L'adreça de l'enllaç és: http://consum.gencat.cat/

Comparteix

Conveni amb la Unió de Consumidors de Catalunya

El passat 24 de març de 2017, coincidint amb la posada en marxa de l'Oficina Municipal del Consumidor de Cambrils, es va realitzar la signatura del conveni marc de col·laboració entre
Data de publicació: 24/04/2017
Temàtica: Participació

Signatura del conveni entre l'Ajuntament de Cambrils i l'Associació de Consumidors de Catalunya

El conveni marc té per objecte fixar les línies de col·laboració entre l'Ajuntament de Cambrils i la Unió de Consumidors de Catalunya -UCC per a promoure i desenvolupar conjuntament accions de col·laboració i cooperació en matèria de consum en general.

En el marc d'aquest conveni, la Unió de Consumidors de Catalunya va dur a terme una sessió informativa el passat 24 de març, al Centre Cultural, sobre les clàusules terra. La xerrada, a càrrec del tècnic jurídic de la UCC, Sr. Raimon Margalef, va respondre els dubtes més inmediats sobre les clàusules terra hipotecàries i l'HRPH (índex de referencia per calcular l'interès dels prèstecs hipotecaris).

Si voleu més informació i un assessorament més personalitzat sobre les clàusules terra, demaneu cita a l'OMIC, a través del mail omic@cambrils.org o bé al telèfon a l'OAC, al telèfon 977 794579.

Comparteix


Full-size image: 188.4 kB | Download image Descarrega
Comparteix
Comparteix
arxivat sota:
Ajuntament de Cambrils
Plaça de l'Ajuntament 4, 43850 Cambrils (Tarragona)
Tel. 977 794 579

Conforme amb:
HTML 5 | CSS 3.0
W3C WAI-AA

Projecte desenvolupat per SEMIC Internet